Dappo
Kunsztowne meble z nutą artyzmu
Dappo to nowo powstała polska marka mebli premium. Została założona przez rodzeństwo chcące kontynuować dziedzictwo swojej rodziny, która od wielu lat działa w branży meblarskiej.
Jako, że marka dopiero wchodziła na rynek, musieliśmy dołożyć wszelkich starań, aby opracowana identyfikacja graficzna i strategia komunikacji były adekwatne zarówno do produktu, jak i grupy docelowej. Właściciele firmy zaufali naszemu doświadczeniu i postanowili przejść z nami przez cały proces projektowania. Podróż rozpoczęliśmy od warsztatów, które zagwarantowały głębokie zrozumienie ich potrzeb. Na ich podstawie stworzyliśmy przykładową persona i zdefiniowaliśmy zarówno wartości marki, jak i Tone of Voice. Następnie przeszliśmy do etapu projektowania, gdzie stworzyliśmy wizualny fundament dla rozwoju marki. Wdrożyliśmy nowy branding oraz zaprojektowaliśmy liczne materiały reklamowe i sprzedażowe, aby marka mogła swobodnie funkcjonować na rynku. Rozsiądź się wygodnie i poznaj naszą kunsztowną przygodę.
Podczas etapu poznawania zawsze przeprowadzamy serię działań, w których staramy się wejść w buty naszego klienta i jego odbiorców. W tym przypadku zrobiliśmy to poprzez przeprowadzenie dwóch warsztatów. Jeden miał na celu określenie persony docelowej, do której będziemy kierować przekaz. Drugi identyfikował kluczowe charakterystyki marki.
Aby wypracować i wskazać wstępny kierunek projektu zarówno sobie, jak i klientowi, przygotowaliśmy stylescape zawierający zestaw inspiracji zgodnych z naszymi założeniami. Jest to rodzaj moodboardu o szerszym zastosowaniu i głębszym zrozumieniu.
Najważniejsze inspiracje dla dalszego projektowania to:
Logo – typograficzne, w miarę możliwości z doprojektowanym monogramem do wykorzystania w małych rozmiarach lub np. stemplach.
Typografia – bezszeryfowa, geometryczna, nowoczesna z klasycznym wydźwiękiem.
Renesans – humanizm, postulowany przez ówczesnych filozofów, łączy się z ideą odpowiedzialności oraz koncentracji na ludziach (wartości firmy). Łuki oraz okręgi zamiast ostrych kształtów w komunikacji. Dodatkowo wkomponowanie architektury w otoczenie – stąd wykorzystanie motywów roślinnych.
Kolorystyka – bazująca na elegancji oraz nurcie eko – gustowna zieleń wzmocniona silnymi czerwonymi akcentami.
Tekstury – oddziaływanie na zmysły poprzez wykorzystanie tkaniny, drewna oraz papieru w komunikacji.