Dappo

Kunsztowne meble z nutą artyzmu

Klient Dappo
Zakres Branding & Print & Strategy & UX/UI
Kraj Polska
Sektor Produkcja

Dappo to nowo powstała polska marka mebli premium. Została założona przez rodzeństwo chcące kontynuować dziedzictwo swojej rodziny, która od wielu lat działa w branży meblarskiej.

Jako, że marka dopiero wchodziła na rynek, musieliśmy dołożyć wszelkich starań, aby opracowana identyfikacja graficzna i strategia komunikacji były adekwatne zarówno do produktu, jak i grupy docelowej. Właściciele firmy zaufali naszemu doświadczeniu i postanowili przejść z nami przez cały proces projektowania. Podróż rozpoczęliśmy od warsztatów, które zagwarantowały głębokie zrozumienie ich potrzeb. Na ich podstawie stworzyliśmy przykładową persona i zdefiniowaliśmy zarówno wartości marki, jak i Tone of Voice. Następnie przeszliśmy do etapu projektowania, gdzie stworzyliśmy wizualny fundament dla rozwoju marki. Wdrożyliśmy nowy branding oraz zaprojektowaliśmy liczne materiały reklamowe i sprzedażowe, aby marka mogła swobodnie funkcjonować na rynku. Rozsiądź się wygodnie i poznaj naszą kunsztowną przygodę.

Podczas etapu poznawania zawsze przeprowadzamy serię działań, w których staramy się wejść w buty naszego klienta i jego odbiorców. W tym przypadku zrobiliśmy to poprzez przeprowadzenie dwóch warsztatów. Jeden miał na celu określenie persony docelowej, do której będziemy kierować przekaz. Drugi identyfikował kluczowe charakterystyki marki.
Aby wypracować i wskazać wstępny kierunek projektu zarówno sobie, jak i klientowi, przygotowaliśmy stylescape zawierający zestaw inspiracji zgodnych z naszymi założeniami. Jest to rodzaj moodboardu o szerszym zastosowaniu i głębszym zrozumieniu.
Najważniejsze inspiracje dla dalszego projektowania to:

Logo – typograficzne, w miarę możliwości z doprojektowanym monogramem do wykorzystania w małych rozmiarach lub np. stemplach.

 

Typografia – bezszeryfowa, geometryczna, nowoczesna z klasycznym wydźwiękiem.

 

Renesans – humanizm, postulowany przez ówczesnych filozofów, łączy się z ideą odpowiedzialności oraz koncentracji na ludziach (wartości firmy). Łuki oraz okręgi zamiast ostrych kształtów w komunikacji. Dodatkowo wkomponowanie architektury w otoczenie – stąd wykorzystanie motywów roślinnych.

 

Kolorystyka – bazująca na elegancji oraz nurcie eko – gustowna zieleń wzmocniona silnymi czerwonymi akcentami.

 

Tekstury – oddziaływanie na zmysły poprzez wykorzystanie tkaniny, drewna oraz papieru w komunikacji.

Zastosowano podejście reponsywne, zapewniając tym samym stworzenie kompletnej rodziny znaku. Zapewni to szerokie spektrum wykorzystania logo, co jest niezwykle pożądane w branży meblarskiej. Dodatkowo należało opracować krótki, ale wymowny przekaz, który będzie pełnił rolę sloganu. Uzupełniony o wartości marki, stanowi podstawę całego DNA firmy.
Aktiv Grotesk to bezszeryfowy krój pisma wydany poprzez Dalton Maag w 2010 roku. Został on określony jako „zabójca Helvetici”. Zajmuje autorytatywną, lecz neutralną pozycję, wspierając każdy przekaz bez jego przytłaczania. Elastyczna i różnorodna rodzina 24 stylów z dopasowaną kursywą, od Hairline do Black. Projektanci Aktiv Grotesk chcieli stworzyć coś pomiędzy Helveticą a Universem, usuwając dziwactwa Helvetici i dodając odrobinę ciepła Universowi.
Projekty mebli zostały opracowane przez zewnętrznych projektantów na podstawie inspiracji zawartych w brandingu. Silne nawiązania do epoki renesansu znalazły się w formie mebli, zastosowaniu łuków i kolorystyce. Etyka procesu produkcyjnego i użyte materiały zostały dobrane tak, aby podążać za filozofią marki.