Minamo Apartments

Duch Japonii na warmińskiej ziemi

Klient Minamo Apartments
Zakres Branding & UX/UI
Kraj Polska
Sektor Wynajem apartamentów
Rok 2021

Minamo Apartments jest to firma zajmująca się wynajmem apartamentów. Pierwszy jej lokal został oddany do użytku w Olsztynie i jest częścią inwestycji premium — Centaurusa. Docelowo apartamenty pod szyldem Minamo będą pojawiały się w ofercie wynajmu premium na terenie całej Polski.

NASZE ZADANIE

Naszym zadaniem było stworzenie od podstaw brandingu marki zajmującej się wynajmem luksusowych apartamentów. Działanie to wymagało stworzenia zarówno nazwy mieszkań, jak i ostatecznie całej identyfikacji wizualnej miejsca – od logo po projekt strony internetowej. Zdefiniowało to praktycznie markę i nadało jej kierunek, w którym klient może kontynuować działania w przyszłości.

Poniżej wyjaśnimy kierunek naszych działań, w tym przedstawimy logo, inspirację dla marki oraz wykorzystanie materiałów przy budowie szaty graficznej strony internetowej projektu

Inspiracją było zbadanie struktury i idei nowo powstałej  firmy i odniesienie jej do docelowej atmosfery penthouse’u. Minamo (po japońsku „powierzchnia wody”) oraz  spokój/odpoczynek silnie korelują z wizją kwiatu lotosu unoszącego się na spokojnej tafli wody. Sygnet marki zawiera uproszczony wzór kwiatu lotosu ze zmodyfikowanymi liśćmi, nawiązujący kształtem do litery M (od nazwy marki – Minamo). Pojawia się w płaszczyźnie kwadratu, nawiązując do powierzchni wody.
Cechą charakterystyczną dobrego logo jest jego wszechstronność w wielu różnych zastosowaniach. Logo musi dobrze wyglądać na dużym billboardzie, stronie internetowej, wizytówce czy długopisie. Dlatego też przygotowano inne wersje logo dla aplikacji innych niż standardowe.
Na podstawie przedstawionego symbolu opracowano powtarzalny wzór, który można wykorzystać do nadruku na dowolnej powierzchni — ścianach, dodatkach czy tkaninach.
Ikebana to japońska sztuka układania kwiatów, znana również, jako kado – „droga kwiatów”. W przeciwieństwie do bukietów dekoracyjnych w stylu zachodnim japońska sztuka kwiatowa skupia się na tworzeniu harmonii linearnych struktur, rytmu i koloru. Aranżacja wnętrz może być wsparta tym motywem, jednocześnie nawiązując do kwiatowego charakteru logo.