MPEC Olsztyn
Dobra, nowa energia w komunikacji wizualnej
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/1-3.png)
Zadanie, przed którym stanęliśmy, obejmowało stworzenie nowej wersji logo, przywołującego skojarzenia z wcześniejszym znakiem użytkowanym od ponad 30 lat. Następnie opracowaliśmy księgę identyfikacji wizualnej, która od teraz wyznacza nowoczesny i spójny kierunek komunikacji marki.
Nasz klient był bardzo przywiązany do swojego logo i nie chciał, by uległo drastycznym zmianom, argumentując to faktem dużej rozpoznawalności znaku na lokalnym rynku. Mając na względzie jego troskę o swoją budowaną przez lata pozycję na rynku nie tylko regionalnym, dokonaliśmy dokładnej analizy, w której zlokalizowaliśmy słabe strony znaku i rozbiliśmy go na poszczególne elementy.
Podjęte działanie pozwoliło nam na zachowanie podobnej budowy obowiązującego znaku – głównej części typograficznej „MPEC” i dopisku „Olsztyn”. Owal, który „zamykał” całą formę i generował problemy z czytelnością znaku przy mniejszych rozmiarach, został przekształcony w symbol „stopni” Celsjusza. Uzyskaliśmy w ten sposób otwartą i bardziej skalowalną wersję znaku.
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/1-4.png)
Skojarzenia zawsze odgrywają znaczącą rolę podczas projektowania komunikacji wizualnej. Nie inaczej było w przypadku naszego projektu. Chcieliśmy wyróżnić naszego klienta na tle branży ciepłowniczej, która wykorzystuje bardzo ograniczoną symbolikę: motywy płomienia, rury ciepłownicze, strzałki w różnych konfiguracjach. Poszliśmy odmienną drogą:
Ciepło – Temperatura – Jednostka temperatury – Skala Celsjusza
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/3-1.png)
Naszym zadaniem było także poprawienie skalowalności znaku, dlatego stworzyliśmy 6 różnych wersji przystosowanych do ekspozycji na różnych materiałach promocyjnych. Dodatkowo, dla każdego z zaproponowanych układów, przygotowaliśmy różne wersje kolorystyczne. Wersja główna występuje z pełną nazwą przedsiębiorstwa i przeznaczona jest do stosowania na najbardziej reprezentatywnych materiałach. Wersje uproszczone i minimalistyczne znajdą zastosowanie tam, gdzie istotna jest prostota i mniejszy rozmiar znaku np. znakowanie odzieży, gadżetów.
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/4-3.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/5-2.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/6-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/7-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/8-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/9-2.png)
Symbol „Stopni”, wyglądający jak pogrubiony okrąg, stanowi kluczowy element identyfikacji wizualnej i to właśnie na nim należy opierać kreacje graficzne. Z czasem ten element będzie się jednoznacznie kojarzył z MPEC Olsztyn.
Zdjęcia powinny wchodzić w „interakcje” z okręgiem lub jego elementem. Taki zabieg tworzy przykuwającą uwagę grafikę i jest charakterystycznym elementem nowej identyfikacji wizualnej.
Kolor zielony nawiązuje do ekologii, dbałości o zrównoważony rozwój. Symbolizuje przemiany i nowe kierunki rozwoju MPEC z wykorzystaniem nowoczesnych technologii ograniczających emisję szkodliwych substancji do środowiska.
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/10-4.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/11-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/12-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/13-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/14-2.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/15-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/16-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/17-2.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/18-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/19-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/20-2.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/21-2.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/22-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/23-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/24-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/25-1.png)
![](https://pandamarketing.pl/wp-content/uploads/2022/10/26-1.png)