MPEC Olsztyn
Dobra, nowa energia w komunikacji wizualnej
Zadanie, przed którym stanęliśmy, obejmowało stworzenie nowej wersji logo, przywołującego skojarzenia z wcześniejszym znakiem użytkowanym od ponad 30 lat. Następnie opracowaliśmy księgę identyfikacji wizualnej, która od teraz wyznacza nowoczesny i spójny kierunek komunikacji marki.
Nasz klient był bardzo przywiązany do swojego logo i nie chciał, by uległo drastycznym zmianom, argumentując to faktem dużej rozpoznawalności znaku na lokalnym rynku. Mając na względzie jego troskę o swoją budowaną przez lata pozycję na rynku nie tylko regionalnym, dokonaliśmy dokładnej analizy, w której zlokalizowaliśmy słabe strony znaku i rozbiliśmy go na poszczególne elementy.
Podjęte działanie pozwoliło nam na zachowanie podobnej budowy obowiązującego znaku – głównej części typograficznej „MPEC” i dopisku „Olsztyn”. Owal, który „zamykał” całą formę i generował problemy z czytelnością znaku przy mniejszych rozmiarach, został przekształcony w symbol „stopni” Celsjusza. Uzyskaliśmy w ten sposób otwartą i bardziej skalowalną wersję znaku.