EFAD
Nowe szaty króla – rebranding dla EFAD
Przedmiotem niniejszego opracowania jest nowa koncepcja wizualno-werbalna organizacji EFAD i jej pododdziałów. Prace nad projektem rozpoczęły się wraz z wybuchem COVID-19, co zmusiło nas do przyjęcia zupełnie innego podejścia. W końcu w wyniku prac trwających prawie sześć miesięcy udało nam się wypracować przepis na wzmocnienie zarówno marki głównej, jak i marek komplementarnych. Dzięki temu EFAD nie jest już ograniczony swoim brandingiem.
JAKI BYŁ ZAKRES I WYZWANIA?
Szybko zrozumieliśmy, że klientowi potrzeba czegoś więcej niż tylko zmiany logo, tj. wypracowania spójnej strategii komunikacji wizualnej i werbalnej. Ogromna historia i tradycja organizacji wymagały poszanowania dotychczasowego znaku, dlatego rebranding musiał uwzględniać elementy wizualne, do których było silne przywiązanie wewnątrz organizacji. Dodatkowo EFAD jest organizacją rozproszoną, mającą przedstawicieli we wszystkich krajach europejskich. Cały zespół pracujący z nami nad brandingiem był również rozproszony, stąd praca musiała być wykonana całkowicie zdalnie.
JAK TO ZROBILIŚMY?
Pracę podzieliliśmy na 4 główne etapy. Postanowiliśmy zacząć od tworzenia komunikatów werbalnych, aby uporządkować treści generowane przez specjalistów z różnych krajów. Chcieliśmy, aby każdy członek organizacji wiedział, jak może zaprezentować swoje miejsce pracy. Następnie podjęliśmy próbę odnowienia już przestarzałego logo. W tym samym czasie rozpoczęliśmy poszukiwania key visuala, który stanowiłby podstawę dla całej warstwy wizualnej. Ostatecznie opracowaliśmy sposób na przełożenie stworzonych koncepcji na inne elementy ekosystemu.