Twoje Bezpieczne Finanse

Finanse w bezpiecznym i minimalistycznym wydaniu

Klient Twoje Bezpieczne Finanse
Zakres Branding & Strategy
Kraj Polska
Sektor Finanse i ubezpieczenia
Rok 2020

Twoje Bezpieczne Finanse to firma działająca od 2008 roku w branży finansowej i nieruchomości. Specjalizują się w świadczeniu usług z zakresu rozwiązań finansowych dla seniorów. Na pierwszym miejscu stawiają relację z klientem – zaufanie, empatia i szczerość – to elementy, które przyświecają Twoim Bezpiecznym Finansom.

NASZE ZADANIE

Wcześniej Fines, obecnie Twoje Bezpieczne Finanse, zwrócili się do nas z prośbą o pomoc w stworzeniu logo. Od tego zaczęła się wspólna przygoda. Potrzeba brandingowego zaopiekowania się marką, stworzenia spójnej koncepcji wizualnej, zaplanowania działań reklamowych i wyróżnienia się na lokalnym rynku pojawiały się wraz z każdym entuzjastycznie przyjętym przez klienta elementem stworzonym przez nas

Agnieszka & Bartosz Współwłaściciele TBF

Firma Panda Marketing na przełomie 2019 i 2020 roku, na zlecenie naszej spółki, stworzyła markę Twoje Bezpieczne Finanse, wraz z projektami strony internetowej, materiałów marketingowych oraz wizualizacji biura. Osoby, z którymi mieliśmy okazję współpracować, wykazały się dużym doświadczeniem oraz wiedzą merytoryczną w zakresie kreowania marki, co przełożyło się na wartościowy rezultat prac. Podkreślenia wymaga otwartość reprezentantów spółki na sugestie oraz troska o czasowe dostarczenie koniecznych materiałów. Podsumowując pragniemy wyróżnić i polecić Państwu spółkę Panda Marketing jako solidnego i doświadczonego dostawcę usług marketingowych

LOGO

TBF to skrót od pełnej nazwy firmy – Twoje Bezpieczne Finanse. Koniecznym było utworzenie wersji zarówno uproszczonej jak i rozszerzonej w celu pogłębienia świadomości klientów na temat zupełnie nowej marki. Sygnet obrazuje inicjały firmy połączone w jeden znak, przedstawione w przestrzeni negatywowej. Grupa docelowa do osoby po 50 roku życia, co przekłada się na konieczność wykorzystania silnego kontrastu. W przeciwnym wypadku logo mogłoby nie spotkać się z wystarczającą atencją.

KOLORY

Wraz z postępującym wiekiem soczewka oka spotyka się z postępującym żółknięciem. Wpływa to na sposób, w jaki seniorzy postrzegają otaczające ich barwy. Zielone oraz niebieskie odcienie stają się ciężkie do rozróżnienia, idealne kolory dla tej grupy docelowej to barwy żółci, pomarańczu oraz czerwienie. Ostatecznie zdecydowaliśmy o kolorze pomarańczowym jako o kolorze głównym, natomiast ciemnym fioletowym jako o kolorze uzupełniającym.

KEY VISUAL

Stworzenie key visuala na etapie projektowania logo i opracowywania strategii marketingowej to pomysł, który gwarantuje, że komunikacja będzie przebiegać bez zarzutu. Przed stworzeniem graficznego motywu przewodniego dla TBF, skupiliśmy się na analizie aktywności klientów oraz na potrzebach ich odbiorców. Wychodząc z założenia, że seniorzy nie są grupą monolityczną, stworzyliśmy persony uwzględniające uwarunkowania demograficzne, sytuację finansową, przyzwyczajenia, preferencje, skłonności i potrzeby osobiste, które ulegają zmianom, np. zdrowotnym. Seniorzy chcą, by kierowane do nich przesłania były pozytywne, precyzyjnie trafiały w ich oczekiwania i zaspokajały ich potrzeby. Stawiają wysokie wymagania usługom, chcą się identyfikować z marką, jednocześnie szukają dialogu oraz oczekują rzetelnych porad i przejrzystych komunikatów.

 

Seniorzy lubią, gdy kierowane do nich komunikaty są pozytywne, gdy wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom i zaspokajają ich potrzeby. Mają wysokie wymagania wobec usług. Chcą identyfikować się z marką, szukają dialogu, oczekują porady i jasnego przekazu.

 

Idealnym elementem graficznym pasującym do komunikacji TBF okazał się parasol, ponieważ kojarzy się on z bezpieczeństwem i ochroną. Motywem identyfikującym markę był prosty znak wizualny, który przypominał pomarańczowy, rozłożony parasol. Systematyczne i konsekwentne wykorzystywanie tego wizerunku w różnych formach komunikacji z klientami TBF będzie wywoływać pozytywne emocje i wyróżniać markę na tle konkurencji.

 

Key visual TBF jest uniwersalny i jako taki może być wykorzystywany w wielu elementach marki, m.in. w siedzibie firmy, w przestrzeni zewnętrznej podczas prowadzenia różnego rodzaju działań, w materiałach drukowanych, na stronie internetowej, a także w komunikacji za pośrednictwem Facebooka.

WNĘTRZE

Działania dla TBF rozwinęły się poza wstępne założenia i stworzenie logo. Praca przebiegała w tak satysfakcjonującym rytmie, że klient zdecydował się również na zaprojektowanie wizualizacji wnętrza swojej siedziby. Miało ono oczywiście korelować z motywem przewodnim i jednocześnie optymalizować proces obsługi klienta. Prace rozpoczęliśmy od rozmowy z klientem – zrozumienie oczekiwań i potrzeb jest kluczowe w projektowaniu. Zwymiarowanie przestrzeni, stworzenie modelu wnętrza i następnie stworzenie na niedużym obszarze funkcjonalnego układu było wyzwaniem.

 

Dzięki ustawieniu ścianki ażurowej z zielonymi roślinami udało się wydzielić strefę dla klientów oczekujących i strefę do komfortowej obsługi klienta, przy zachowaniu możliwości monitorowania przychodzących klientów. W niewielkim wnętrzu zagospodarowaliśmy również strefę tylko dla pracowników. W lokalu stanął też wygodny fotel z „parasolem” – czyli kluczowym elementem graficznym, który będzie wykorzystywany docelowo w kampaniach reklamowych.