Dyplomat
Branding pełen elegancji w oparciu o ścieżkę klienta
Hotel Dyplomat jest pierwszym w Olsztynie obiektem o standardzie hotelowym czterech gwiazdek. Znajdujące się w samym centrum Olsztyna miejsce charakteryzuje się niezwykle ekskluzywnym jednocześnie jednak kameralnym wnętrzem i przyjazną obsługą. Hotel mieści się przedwojennej, zabytkowej kamienicy co podkreśla klasę i historię tego miejsca. Jest to miejsce premium skierowane do odwiedzających z całego świata oczekujących najwyższego standardu wypoczynku i obsługi hotelowej.
NASZE ZADANIE
Naszym zadaniem było stworzenie od podstaw nowego brandingu marki. Związane to było z oddzieleniem się Hotelu Dyplomat od dużej franczyzy, jaką jest Best Western. W ramach projektu musieliśmy kompleksowo przygotować identyfikację online i offline miejsca oddająca charakter miejsca a jednocześnie wyróżniającą się na tle innych tego typu identyfikacji.
Całkowita liczba godzin roboczych
Liczba projektów
Ilość spotkań
Godzin analizy
Tygodni współpracy
Firma Panda Marketing na przełomie 2019 i 2020 roku, na zlecenie naszej spółki, stworzyła markę Twoje Bezpieczne Finanse, wraz z projektami strony internetowej, materiałów marketingowych oraz wizualizacji biura. Osoby, z którymi mieliśmy okazję współpracować, wykazały się dużym doświadczeniem oraz wiedzą merytoryczną w zakresie kreowania marki, co przełożyło się na wartościowy rezultat prac. Podkreślenia wymaga otwartość reprezentantów spółki na sugestie oraz troska o czasowe dostarczenie koniecznych materiałów. Podsumowując pragniemy wyróżnić i polecić Państwu spółkę Panda Marketing jako solidnego i doświadczonego dostawcę usług marketingowych.
Współpraca z klientem zaczęła się od realizacji kilku prostych grafik i pomniejszych zleceń. Zbudowane zaufanie i sytuacja zmiany nazwy i charakteru hotelu doprowadziły do realizacji szerszych działań w zakresie rebrandingu.
W pierwszej kolejności zaczęliśmy od serii spotkań z klientem i dokładnej analizy procesów jakie są realizowane z klientami, wszystkich punktów styku pomiędzy hotelem, obsługą i gośćmi.
W kolejnych krokach analizowaliśmy grupy klientów, sposób ich znajdowania obiektu, rezerwacji, zachowania, korzystania z hotelu. Klienci podzieleni zostali w pierwszej kolejności na biznesowych i indywidualnych. Dla obu grup zostały zbudowane całkowicie różne ścieżki komunikacji i wartości jakimi dla nich operujemy. Później w każdej z grup nastąpił podział na rodzaje klientów z głębszym uszczegółowień sposobu komunikacji dla każdego z nich w postaci customer jurney map. Jedną z nich pokazujemy w dalszej części.
Customer Journey Map, czyli mapowanie zachowań użytkownika to wizualna mapa interakcji użytkownika z usługą/produktem obrazująca proces korzystania z usługi i wszelkie informacje na linii klient – marka.
W następnych punktach zobrazujemy Customer Journey Map, jakie przechodzi docelowy klient Hotelu Dyplomat. Połączyliśmy to z wizualizacjami rozwiązań z zakresu komunikacji i identyfikacji marki, jakie przygotowaliśmy dla naszego klienta. Celem działania było odpowiednie zaprojektowanie usługi pod potrzebę i doświadczenie potencjalnego odbiorcy.
ETAP 0 – PERSONA
THERESA GREEN
Gender: Woman | Home town: Warsaw | Age: 32 | Job: High-Level Manager
„Poszukuję hotelu w Olsztynie i okolicach. Zależy mi na krótkim, 2-3 dniowym wypoczynku w miejskim środowisku połączonym z możliwością wyjazdu na łono natury.”
Persona planuje bliżej niesprecyzowany kilkudniowy wypoczynek w Polsce. Źródłem jej inspiracji są opinie znajomych i materiały w kanałach social media. Persona szuka miejskich destynacji turystycznych z możliwością dojazdu samochodowego do atrakcji na łonie natury (maks. 30 minut jazdy samochodem w jedną stronę). Warunek konieczny: hotel w standardzie trzy lub czterogwiazdkowym poza głównymi destynacjami turystycznymi. W pierwszej kolejności wybór pada na Warmię i Mazury. Następnie na Olsztyn. Persona szuka wstępnie atrakcji niedaleko Olsztyna i w samym mieście.
ETAP 1 – INSPIRACJA
Persona planuje bliżej niesprecyzowany kilkudniowy wypoczynek w Polsce. Źródłem jej inspiracji są opinie znajomych i materiały w kanałach social media.
Źródła: Bannery Facebook oraz Instagram
ETAP 2 – POSZUKIWANIA
Persona szuka miejskich destynacji turystycznych z możliwością dojazdu samochodowego do atrakcji na łonie natury (maks. 30 minut jazdy samochodem w jedną stronę). Warunek konieczny: hotel w standardzie trzy lub czterogwiazdkowym poza głównymi destynacjami turystycznymi. W pierwszej kolejności wybór pada na Warmię i Mazury. Następnie na Olsztyn. Persona szuka wstępnie atrakcji niedaleko Olsztyna i w samym mieście.
Źródła: Google Maps, TripAdvisor
ETAP 3 – REZERWACJA
Persona sprawdza bazę hotelową i szuka miejsca odpowiadającego jej potrzebom. Doprecyzowuje jasno swoją potrzebę: Hotel czterogwiazdkowy Olsztyn. Interesują je opcja hotelu butikowego – dostosowanego do indywidualnej potrzeby użytkownika. Szuka za pomocą Bookingu. Po sprawdzeniu oferty hotelowej wybiera pokój jednoosobowy na trzy dni w Hotelu Dyplomat.
Źródła: Booking, Airbnb, Trivago
ETAP 4 – PRZYGOTOWANIA
Persona ma już za sobą wybór hotelu, więc czas powoli przygotować się do wyjazdu. Planowo spędzi ona w hotelu trzy doby. Pierwszego wieczoru będzie chciała sprawdzić ofertę relaksującą hotelu – spa i spróbować hotelowej gastronomii – restauracja. Po wypoczynku i kolacji będzie chciała skorzystać z oferty Spa. Sprawdza pełną ofertę zabiegową i tworzy swój plan pobytu w hotelu.
Źródła: Mailing
ETAP 5 – DOŚWIADCZENIA HOTELOWE
Dzień 1
Persona przyjeżdża do hotelu. Najpierw kontaktuje się z recepcją, w której pobiera klucz do pokoju i potwierdza wszystkie zamówione usługi. W pokoju czeka na nią koperta powitalna. Po krótkim wypoczynku czas na skorzystanie z hotelowej restauracji, czyli pierwsza kolacja. Po kolacji Persona decyduje się na pierwszy zabieg w Spa – KOBIDO masaż liftingujący twarzy, szyi i dekoltu. Po masażu persona decyduję się na szybkiego drinka w hotelowej restauracji i powrót do pokoju.
Dzień 2
Następnego dnia w Restauracji Olsztyńskiej czeka na nią wystawne śniadanie po którym decyduję się na zwiedzanie Olsztyna, czemu sprzyja umiejscowienie hotelu w Centrum miasta. Persona wybiera się na plaże miejską, by z bliska zobaczyć piękno Jeziora Ukiel. Po powrocie udaje się na taras hotelu na obiadokolację z deserem, po której wraca do swojego pokoju.
Dzień 3
Trzeci dzień wizyty ponownie zaczynamy na tarasie hotelu przy szwedzkim stole opartym o regionalne przysmaki. Kolejnym punktem dnia jest wizyta w Spa i HOLISTYCZNY RYTUAŁ ODNOWY DLA CIAŁA I DUCHA – masaż ciepłym aromatycznym olejem, głęboko relaksujący i harmonizujący ciało, umysł i ducha. Pozwala zapomnieć o troskach dnia codziennego, jest wspaniałym antidotum na stres, bezsenność, zmęczenie. Poprawia samopoczucie, wprawia w doskonały nastrój i stan równowagi wewnętrznej. Ukoronowaniem ostatniego dnia pobytu jest obiadokolacja w Restauracji Olsztyńskiej, po której persona wraca do pokoju. Czeka tam na nią pakiet pożegnalny z kartą pożegnalną dla użytkownika.
Źródła: Wszystko co widzi wewnątrz hotelu.
ETAP 6 – OCENA
Po powrocie do domu persona postanawia ocenić hotel w systematach bookingowych i trip-ratingowych. Dzieli się swoimi spostrzeżeniami na tripadvisor, ale zajęta pracą nie wystawia oceny na booking. Mailing, który otrzymuje od hotelu przypomina jej do naprawy niedopatrzenia. Wystawia 5 gwiazdek
Źródła: Mailing, Google Maps, Booking, TripAdvisor, Airbnb, Social Media
ETAP 7 – WSPOMNIENIA
Mijają dwa tygodnie od pobytu w hotelu. Persona w wolnej chwili udostępnia zdjęcia na swoim fb i planuje kolejny wyjazd do Olsztyna. Lokalizację hotelową już ma – Hotel Dyplomat.
Źródła: Social Media
Od miejsca całkowicie niespójnego wizualnie po świetnie zdefiniowany graficznie hotel butikowy. Wspólnie z Hotelem Dyplomat przeszliśmy pełną drogę do odpowiedniego oddania charakteru miejsca i zdefiniowania go na nowo dla odbiorcy. Dzięki wykonanej pracy miejsce to nabyło nowej świeżości uwypuklając wszystkie zalety Hotelu Dyplomat. Połączenie odświeżenia wizualnego z wypracowaniem nowej koncepcji komunikacyjnej pozwoliło podkreślić nowoczesność i jakość usług oferowanych przez klienta. Wspólnie z nim udało nam się udoskonalić proces sprzedażowy i obsługę klienta przystosowując wzorce charakterystyczne dla najlepszych hoteli butikowych na świecie.