OHP WARMIA I MAZURY

branding digital print
O kliencie

Ochotnicze Hufce Pracy to państwowa jednostka budżetowa nadzorowana przez ministra właściwego ds. pracy. OHP są instytucją rynku pracy realizującą zadania określone w ustawie o instytucjach rynku pracy i promocji zatrudnienia, wyspecjalizowaną w działaniach na rzecz młodzieży oraz bezrobotnych do 25 roku życia.

WIZJA

CEL: stworzenie przyjaznej, funkcjonalnej i responsywnej strony internetowej dla Ochotniczych Hufców Pracy w oparciu o najnowsze standardy

Jednym z głównych założeń przy tworzeniu strony internetowej OHP było stworzenie miejsca, które nie będzie przygotowane jedynie na bazie dostarczonych przez klienta materiałów, jak to ma miejsce w większości przypadków powstawania stron internetowych. Chcieliśmy, by strona internetowa była funkcjonalna i dobrze zaplanowana, by powstała w efekcie ścisłej współpracy z zespołami OHP i była odpowiedzią na ich potrzeby.

 

PRZYGOTOWANIA

Na bazie spotkań i szczegółowych rozmów z działami OHP odpowiedzialnymi za programy Unii Europejskiej, szkolenia i projekty, powstało kilka wstępnych makiet strony internetowej.

Makiety miały na celu zbudowanie przyjaznej struktury strony. Poprzednia strona klienta była nieprzejrzysta, zawierała ogrom nieuporządkowanych informacji. Chcieliśmy ponadto wyjść w stronę osób, do których oferta klienta jest skierowana i usprawnić, zautomatyzować proces komunikacji i składania formularzy.

Formularze papierowe, które należało drukować i składać osobiście, bądź wysyłać na podany adres, zostały zastąpione przez nas e-formularzami.

 

 

WIREFRAME

Prace nad ostateczną makietą trwały niemal 3 tygodnie, po tym czasie wystąpiliśmy jako oferent wykonania strony www, po czym zostaliśmy wyłonieni jako wykonawca.

Relatywnie długie prace nad makietą przełożyły się na przemyślaną konstrukcję strony i przejrzystość. Klient dostarczył materiały potrzebne do umieszczenia w serwisie, my zajęliśmy się stroną graficzną, przeredagowaniem treści tekstowych i umieszczeniem materiałów.

Ostatecznym krokiem było przełączenie strony na domenę i stworzenie kilku subdomen w celu lepszego pozycjonowania.

 

EFEKT

Kilka miesięcy testów strony pokazało, że jest ona czytelna, przejrzysta i usprawnia pracę pracownikom OHP. Idea wprowadzenia e-formularzy była strzałem w dziesiątkę. Po świetnej współpracy nad tworzeniem strony www, została wdrożona pomoc dla OHP w zakresie aktualizacji strony i wsparcia graficznego.

– grafiki na Facebooka
– katalog usług OHP, który zebrał świetne recenzje w innych oddziałach OHP
– wizytówki
– plakaty
– banery reklamowe
– wizualizacja systemu wystawienniczego i identyfikacji firmy na zewnątrz budynku

 

 

KIOSK

W centrum Olsztyna stał kiosk, który pełnił funkcję punktu informacyjnego OHP. Mało atrakcyjny wizualnie, jego możliwości nie były w pełni wykorzystywane. Bo co tu zrobić z kioskiem?

POMYSŁY!
Zagospodarowanie kiosku i wykorzystanie go w sposób, który będzie zgodny z ideą OHP, będzie świetnie wpisywał się w otoczenie i będzie pełnił użyteczne funkcje, było dla nas sporym wyzwaniem.
Burza mózgów, analizowanie wszelkich plusów i minusów i możliwości finansowych. Przez idee możliwości naładowania telefonu, interaktywnych ekranów, po zwyczajną tablicę ogłoszeniową – pomysłów i koncepcji efektywnego wykorzystania kiosku było wiele.

 

MAMY TO!

BIERZEMY SIĘ ZA PROJEKTOWANIE

Po rozmowach z pracownikami OHP Warmia i Mazury wybraliśmy pomysły, które są zgodne z działalnością OHP, wpisują się w założenia finansowe i będą atrakcyjne dla mieszkańców Olsztyna.

– Oferty pracy
– Givebox, którego ideą jest promocja sharing-economy, czyli dzielenia się dobrami materialnymi i ograniczenie wyrzucania przedmiotów, a także pomoc potrzebującym i budowanie świadomości ekologicznej wśród ludzi.
– Kontakt z pośrednikiem pracy OHP, doradcą zawodowym OHP
– Nr telefonu Zielonej Linii

  • EN