FACEBOOK DLA FIRM – CZY WARTO?

O Facebooku słyszeli już prawie wszyscy, od lat w każdej reklamie telewizyjnej widzimy adres Facebooka danej marki. Wiele osób z niego korzysta, część go nie znosi i mówi że nie rozumie po co tam być. Ale czy warto aby na Facebooku pojawiła się Twoja firma?

Praktycznie to samo pytanie, a dokładniej „Czy ta konkretna firma powinna prowadzić działania na Facebooku?” Zadajemy sobie za każdym razem analizując w Panda Marekting nowego klienta i niestety odpowiedź nigdy nie jest prosta.

Facebook nie dla każdego.

Decydując się na prowadzenia Facebooka samemu czy przy wsparciu agencji reklamowej musisz dokładnie to przemyśleć. W naszej agencji zanim podejmiemy decyzję o tym czy w danej firmie założyć konto na Facebooku i rozpocząć promocję analizujemy dokładnie kilka ważnych czynników.

Czy produkt danej firmy jest odpowiedni do obecności w Social Media?

Tu przede wszystkim patrzymy na to czy produkt wzbudza jakiekolwiek emocje, gdyż to na nich opiera się większość interakcji na Facebooku. Zdecydowanie łatwiej będzie wzbudzić emocje lokalnej restauracji pokazującej piękna dania niż producentowi wyrobów metalowych. Przy produktach takich jak jedzenie, moda, podróże, sport jest dużo łatwiej, są one bliższe odbiorcom. Czasami jednak na pozór ciężkie produkty na przykład narzędzia ogrodowe mogą być promowane obrazami nie tylko samych narzędzi ale pięknych ogrodów w których są używane. Często jest to kwestia znalezienia sposobu na dany produkt.

Czy klienci danej firmy korzystają z Facebooka?

To jest relatywnie proste do sprawdzenia. Wiedząc kto jest odbiorcą produktu sprawdzamy ile osób o takim profilu korzysta z Facebooka i w tym momencie wiemy na jak dużą grupę odbiorców możemy liczyć. Jeżeli jest nikła działania będą bardzo trudne, wtedy trzeba zastanowić się nad ich sensem. Facebook udostępnia w tym zakresie bardzo dokładne i wiarygodne dane.

No i ostatnia kwestia, czy ta firma da radę prowadzić skuteczne i konsekwentne działania?

Niestety Facebook jest bardzo wymagającym kanałem i wymaga dużo pracy i czasu. Nawet przy wsparciu takiej agencji jak nasza w zakresie tworzenia grafik, zdjęć, postów, rozmów z klientami, zarządzaniu budżetem reklamowanym, analizie statystyk jest potrzebna osoba wewnątrz firmy która będzie w stałym kontakcie z agencją która firmę prowadzi aby odpowiadać na pytania techniczne, kwestie dostępności produktu czy innych pytań klientów na które agencja niekoniecznie zna odpowiedzi.

Jeżeli na powyższe 3 kwestie mamy odpowiedzi twierdzące możemy myśleć wykorzystaniu potencjału jaki tkwi tym kanale promocji Waszej firmy.

A jakie możliwości daje Facebook?

Ogromna grupa odbiorców. W Olsztynie jest to ponad XXX XXX osób wieku między 18 a 60 rokiem życia aktywnie korzystających z Facebooka. Nie jest to grupa którą którykolwiek przedsiębiorca może zignorować. A jest sposób aby w tej w tej grupie znaleźć Waszych klientów.

Targetowanie – czyli decydowanie o tym kto, w jaki sposób i kiedy zobaczy treści przez nas publikowane. Pod tym względem ten kanał jest unikalny. Na przykład publikując informację o promocji możemy zdecydować o tym, że ta informacja wyświetli się tylko mężczyznom, w wieku między 18 a 35 rokiem życia w godzinach między 15 a 18. Świetna kampania dla kwiaciarni przez 3 dni poprzedzające walentynki 😊 Tak samo możemy decydować o zainteresowaniach odbiorców czy języku jakiego używają. Możliwości są nieograniczone i na pewno znajdzie się ciekawe zastosowanie dla każdego produktu. A bardziej dopasowana grupa odbiorców daje zdecydowanie lepsze efekty.

Mierzalność efektów – realizując reklamę wiemy ile osób ją zobaczyło, ile w nią kliknęło a na koniec mamy możliwość sprawdzenia ile z tych osób wypełniło formularz kontaktowy na naszej stronie. To w odróżnieniu od innych kanałów mówi nam dokładnie o tym jaki był efekt z wydanych przez nas pieniędzy.
A te możemy kontrolować bardzo dokładnie.

Kontrola budżetu – prowadząc kampanie wiemy dokładnie na co została wydana dana złotówka i z jakim efektem.

Naszym zadaniem jest znaleźć sposób aby Twój produkt bądź usługę wpasować w realia Facebooka. Do tego ułożymy przemyślany harmonogram działań i konsekwentnie będziemy go realizować.

Działania na Facebooku mogą dać ogromne możliwości nie tylko w zakresie budowania marki ale również w kwestii aktywnej sprzedaży produktów.

  • EN